tisdag, april 14, 2009

tjabba

Nu har jag kirrat fotoblogg också. Vettetusan om jag kommer orka hålla den aktiv, men det är värt ett försök i alla fall.
Just nu går jag en fotokurs online hos Mikaela hela april så jag håller precis på att lära mig kamerans funktioner. Visserligen har jag haft min d40 sen i somras, men jag har aldrig riktigt lärt mig den, jag har kört på auto eller närbildsläget hela tiden. Penibelt, men så är det.

Väntar i övrigt på mitt första objektiv utöver kitobjektivet, ett Nikkor 35/1.8. Självklart är denne restad fram till senast slutet av April. Typiskt min otur, jajemen. Men jag överlever. Kanske.

Har även införskaffat en fotoskrivare. Jag är lite kär i den. Kan ta upp till A4, har inte testat det än dock. Är svinans nöjd i alla fall.

Funderar på att duscha mig fräsch och sen sticka ut en svänka i det fina vädret och fota lite. Eller om jag ska spara mina krafter till imorgon eller torsdag då Linnea och jag ska ut få en lite fotorutt, har vi planerat.

Adjöken så länge!
- h. ståhl

1 kommentarer:

ståhlhanna sa...

testing testing.

Skicka en kommentar